nia nicci is having chloe cherry on her top.sex slide your hard cock between my tiny little feet.
mature housewife in stockings gets her. xxvideos.one
https://smellslikeafish.com

Tidak perlu tabung khas baik pulih jalan luar bandar

11 NOV: Kerajaan tidak bercadang menubuhkan tabung khas bagi melakukan penyelenggaraan jalan luar bandar.

Timbalan Menteri, Pembangunan Luar Bandar (KPLB), Datuk Hasbi Habibollah, berkata perkara itu dilakukan bagi mengelak pertindihan skop dan fungsi dengan pemberian Sistem Maklumat Rekod-Rekod Jalan Raya Malaysia (MARRIS) di bawah Kementerian Kewangan.

Bagaimanapun, katanya, permohonan boleh dikemukakan kepada KPLB bagi tujuan siasatan, jika terdapat keperluan mendesak untuk membaik pulih jalan tanah atau berbatu di kawasan luar bandar.

Beliau berkata, kerja penyelenggaraan tertakluk kepada peruntukan diluluskan, sekiranya KPLB mendapati skop jalan berkenaan boleh dipertimbangkan untuk dibaik pulih.

HASBI

“Selepas kerja baik pulih disempurnakan, jalan berkenaan perlu diserahkan kepada pejabat daerah atau pihak berkuasa tempatan, seterusnya didaftarkan di bawah MARRIS bagi tujuan penyelenggaraan pada masa hadapan.

“Ini termasuk jalan balak dan bekas jalan balak yang sudah tidak digunakan. Jalan tidak bertuan yang dahulunya jalan balak dan terabai, kita mengambil usaha untuk mendaftarkan jalan ini.

“Ia melalui proses berunding dengan kerajaan negeri dengan agensi khususnya Jabatan Kerja Raya bagi mendapat peruntukan bagi penyelenggaraan,” katanya pada sesi lisan di Dewan Rakyat, hari ini.

Beliau menjawab soalan tambahan Ahli Parlimen GPS-Baram, Anyi Ngau mengenai kesediaan kerajaan mewujudkan tabung khas penyelenggaraan jalan tanah atau berbatu di luar bandar.

Menjawab soalan asal, beliau berkata, Program Jalan Luar Bandar dan program infrastruktur lain dilaksanakan KPLB terhad bagi skop pembinaan dan menaik taraf infrastruktur.

Katanya, projek itu akan diserah kepada kerajaan negeri selepas siap, selain pentadbiran negeri bertanggungjawab mendaftarkan projek berkenaan di bawah MARRIS bagi penyelenggaraan berterusan.

Beliau berkata, KPLB juga tiada peruntukan atau tabung khusus bagi penyelenggaraan jalan tanah atau berbatu tidak diselenggara di bawah MARRIS, terutamanya di kawasan pedalaman.

“Permohonan menaiktaraf jalan tanah dan berbatu, termasuk jalan bekas balak di Sarawak boleh dikemukakan kepada KPLB melalui Unit Perancang Ekonomi (EPU) Sarawak untuk diangkat sebagai projek baharu di bawah ‘Rolling Plan’ berikutnya.

“Bagaimanapun, pelaksanaan projek tersebut adalah tertakluk kepada kelulusan EPU Jabatan Perdana Menteri dan kedudukan semasa kewangan kerajaan,” katanya.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.