nia nicci is having chloe cherry on her top.sex slide your hard cock between my tiny little feet.
mature housewife in stockings gets her. xxvideos.one
https://smellslikeafish.com

Tingkat pelaburan untuk promosi produk halal ke peringkat global

26 OKT : Malaysia perlu meningkatkan pelaburan industri makanan dari segi pemasaran bagi mempromosikan produk halal negara ini ke peringkat global. 

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata kerajaan masih berpeluang memegang industri halal global yang ketika ini mencecah nilai hampir AS$230 trilion dengan usaha bersama kementerian dan agensi berkaitan.

Beliau yang juga Pengerusi Majlis Pembangunan Halal Malaysia berkata ketika ini, usaha yang dilakukan masih belum cukup kuat untuk menembusi pasaran United Kingdom dan Eropah walaupun pembabitan negara sudah bermula sejak awal 80-an lagi.

“Pada saya, potensinya cukup besar, usaha bukan sahaja daripada kerajaan dan swasta, malah daripada rangkaian pemasaran yang ada, terutamanya rakyat Malaysia yang menjadi usahawan dan menjadi pengusaha pasaran di Eropah dan juga peringkat antarabangsa.

“Pada saya Kerajaan Madani di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh melakukannya, bukan sekadar hanya memberi pembiayaan tetapi promosi mesti dilakukan dan pihak kerajaan mesti melabur dari segi pemasaran, apatah lagi institusi kewangan malaysia mesti proaktif untuk bantu usahawan ini,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas melakukan lawatan ke Pasar Raya Chuang Lee, syarikat pemborong makanan, minuman dan tembakau dari Malaysia dan Thailand di London, pada Khamis.

Ahmad Zahid tiba di London bagi menyempurnakan pembukaan World Halal Business Conference Circuit 2023, anjuran bersama Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri (MITI) dan Halal Development Corporation (HDC), yang bakal berlangsung selama dua hari bermula 27 Oktober ini.

Pada masa sama, beliau berkata peruntukan lebih besar daripada segi pengiklanan oleh Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade) harus diberikan bagi meningkatkan daya pemasaran  serta peluang lebih besar untuk mempromosi produk dan perkhidmatan daripada Malaysia.

Dalam pada itu, beliau berkata Malaysia menghadapi cabaran dalam kemasukan produk Malaysia yang mana faktor utama disebabkan piawaian serta regulasi negara pengimport.

“Kita tidak boleh memilih dan kita mesti mengikuti piawaian ditetapkan dan standard ini terpakai kepada semua negara lain.

“Kita mesti bersifat kompetitif supaya produk kita dapat dipasarkan dan saya fikir bagi tempoh 30 atau 40 tahun (sejak produk Malaysia memasuki pasaran luar negara), ini terlalu lama untuk kita cuma memperoleh sedikit peratusan daripada pasaran besar yang ada di sini,” katanya.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.